Sirius Fotboll inleder samarbete med Wasabi Web

01082021_1627856125.jpeg

Sirius Fotboll jobbar just nu hårt med att stärka sina digitala satsningar. I samband med detta inleds ett samarbete med den digitala byrån Wasabi Web (www.wasabiweb.se), som kommer att bidra med webbproduktion och utveckling av den digitala marknadsföringen under 2018.

Samarbetet har redan resulterat i Sirius nya webbshop för merchandise som nyligen lanserades, siriusshopen.se. Wasabi Web har också fått i uppdrag förvaltningen av siriusfotboll.se, och kommer att bidra med strategisk hjälp för digital marknadsföring och utveckling av den digitala kommunikation inom Sirius Fotboll.

– Det känns bra i hjärtat att hjälpa (enligt oss) allsvenskans främsta fotbollslag Sirius Fotboll med strategisk hjälp för digital kommunikation och hjälpa organisationen att nå sina verksamhetsmål det kommande året, säger Nils Engvall, marknadsansvarig på Wasabi Web.

Samarbetet mellan Wasabi Web och Sirius Fotboll startade redan med välgörenhetsprojektet #GeTillbaka2017, där Wasabi Web tillsammans med Ung Företagsamhet delade ut stipendier till ungdomar för att starta ett eget aktiebolag. Finalisterna utsågs på den allsvenska matchen mot Jönköping den 1 maj. https://www.youtube.com/watch?v=PL_2sojaJ3E

– Vi är riktigt noggranna gällande partners då vi med små resurser alltid vill och behöver åstadkomma något extra bra. Det handlar om att hitta samarbetspartners som förstår dynamiken i en sk. hybridorganisation. Våra mest framgångsrika koncept är sprungna ur just sådana samarbeten och vi ser att Wasabi definitivt har den kapaciteten och förståelsen. Vidare har vi en gemensam värdegrund i att driva sociala engagemang för Uppsalas ungdomar där våra projekt kommer att lyfta varandra, säger Cilla Fischer, marknadschef på Sirius Fotboll.

 

Nils Engvall, Wasabi Web och Cilla Fischer, Sirius Fotboll

 

 

Huvudpartners – Sirius Fotboll

Stötta Blåsvart på Studan

Biljetter till nästa hemmamatch