Magnus Wretbring påbörjade sin anställning på Sirius Fotbolls sportkontor den 1 september. Magnus kommer att arbeta med våra företagspartners och hans roll innefattar ett helhetsansvar över B2B. Med sin gedigna bakgrund inom Uppsalas näringsliv, där Magnus bland annat varit VD för USIF, försäljnings- och marknadschef på Mediehuset UNT och försäljningsdirektör på Mediekompaniet, kommer Magnus bidra till Sirius Fotbolls fortsatta utveckling av organisationen.
Magnus, vad är din bild av Sirius Fotboll som organisation:
– Jag är imponerad av Sirius Fotboll som organisation, både som besökare på Studenternas till hur hela organisationen arbetar från knattenivå till elit. Det stora och viktiga engagemanget utanför fotbollsplanerna är viktigt och att det är ett prioriterat område för Sirius Fotboll tycker jag är fantastiskt.
Vad ser du mest fram emot med jobbet?
– Det känns väldigt kul att ha Uppsalamarknaden som hemmaplan igen och att få jobba med det lokala näringslivet. Jag har ett bra kontaktnät som jag ser fram emot att få jobba vidare med. Att dessutom få göra det med ett av stadens starkaste varumärken är en riktig bonus.
Vi pratar ofta om ”Uppsala är Blåsvart”, vad innebär det för dig?
– För mig handlar det om att Sirius färger inte bara är klubbens färger utan hela Uppsalas. Jag älskar att se hur det blåsvarta tar mer plats i stadsbilden för varje år som går. Ge oss något år till så ska Slottet vara blåsvart på matchdagarna!